Rodinný výlet do Prokopského údolí

Na prodloužený víkend k nám do Prahy zamířili můj děda s babičkou. Oběma je přes sedmdesát let a přesto si troufli na dalekou cestu autobusem z Krkonoš. Překvapivě zvládli sami jízdu metrem a trefili přímo před náš barák. Klobouk dolů.

Především je hnala touha vidět jaké udělalo jejich pravnouče pokroky. Naposledy, když jsme byli za nimi ve Vrchlabí, neuměl být ani na čtyřech, natož lézt. To vše se naučil během měsíce a půl a dnes se dokonce postavil na nohy. Samozřejmě se držel nábytku, použil ho jako vzpěru :-), ale to je jiný příběh.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-31

Gábiho si babička s dědou celý pátek neskutečně užívali a padl i nápad na sobotu. Přes park to máme kousek do Prokopáku, tak co zajít tam. Všichni jsme se pro nápad nadchli, tak bylo jasno, zítra vyrážíme na rodinný výlet do Prokopského údolí.

Druhý den ráno jsme vyrazili hned po snídani. Počasí bylo nádherné, možná až moc. Podle počasí mělo být neskutečné vedro. Zásoba lahví s pitím byla tedy jasná věc a to je jedna z výhod kočárku. Všechny tyhle těžké věci strčíš pod něj a ty si můžeš jít jen tak.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-30

Náš výlet začal v Centrálním parku, přes který se dá snadno dostat na začátek turistické trasy  vedoucí skrz Prokopské údolí až na autobusovou zastávku do Hlubočep. Ani bys nevěřila, že jsi obklopená Prahou. Je tu nádherná příroda a hezky upravené cesty, takže je výlet vhodný i pro děti s odrážedly nebo koly.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-2

Cestou Gába usnul a my se kochali okolím. Můžeš si cestou natrhat všelijaké ovoce. My si natrhali trnky a švestky, ale za chvíli budou zralé i jablka nebo hrušky. Ruce jsme si pak umyli ve studánce, která nás po cestě míjela. Kousek od ní byly včelí úly a naučná deska o včelách a z čeho se skládá med.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim

Po chvíli už byl Gábi zase vzhůru a já využila čas na kojení. Děda s Jirkou šli napřed, nechtěli být totiž na sluníčku, ale společnost mi alespoň dělala babička. Musím říct, že jsem si to ticho užívala. Možná to bylo tím vedrem, ale moc lidí jsme nepotkali. Vsadím se, že všichni raději vyrazili k vodě :-).

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-4

Podle mapy máš cestu projitou asi za hodinu a čtvrt, ale to u nás rozhodně neplatilo. Hodina byla pryč a my byli teprve ani ne v půlce cesty. Děda s Jirkou dostali chuť na pivo a jelikož všude po cestě míjíš ukazatel snad jedinou restauraci, která tu je, vydali jsme se tedy k ní.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-11

Jmenuje Black Rooster a aby ses k ní dostala, musíš odbočit doleva u Piknikového místa. Určitě to tam poznáš. Je to přírodní výklenek s dětským hřištěm, ohništi a výhledem na vysuté skály.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-6

Cesta do restaurace je celkem do kopce, ale to osvěžení v podobě piva za to stálo. Já tedy s babičkou měla kávu, ale děda s Jirkou vypadali spokojeně. Gábi si to taky užíval, posadili jsme ho do židličky, aby měl na všechny výhled.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-9

My si také výhledu užili, bylo odtud vidět na sklály v Prokopském údolí :-). Ještě jsme se s Gábou zastavili u králíčků a já si zaskákala na trampolíně.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-8

Pak už nám restaurace zůstala v zádech a my pokračovali v cestě…

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-13

Blížila se dvanáctá hodina a to byl čas na zeleninku pro Gabču. Našli jsme si pohodlné špalky na sezení ve stínu, já Gábiho nakrmila a Jirka přebalil. Potom za pár desítek minut Gába v kočáře opět usnul. Zatímco my si po cestě pěkně popovídali.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-16

Po chvilce se nám po levé straně objevila dřevěná koza a za ní byly kozy živé. Gabriel bohužel spal, ale já si jednu pohladila :-). Až tu půjdeme příště, vezmu si s sebou nějaké starší pečivo.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-21

Na cestě jsme míjeli vojenské cvičiště a potkalo nás i pár vlaků. Gába už byl vzhůru a trochu se divil, co to ten vlak vůbec je.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-23

To už jsme ale odbočovali z cesty ke studánce. Jde o přírodní výklenek ve skále, který je naplněný vodou. Pár lidí se tu koupalo a byl tu i příjemný stín, což se o zbytku cesty moc říct nedá.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-25

Odtud to už na autobusovou zastávku Nádraží Hlubočepy bylo kousek. Babičku už bolely nohy, takže byla ráda. Trochu se bála, že ji budeme tahat zase stejnou cestou zpět domů :-). Autobus jede přímo na Anděl k Ženským domovům a cesta je to asi osmiminutová.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-18

Každopádně nás přepadl hlad, takže jsme se tu ještě dali oběd a Gabriel už odpolední svačinu. Po obědě ještě dědu napadlo, že by se rád podíval k Vltavě. Nakonec nás to zavedlo až na druhou stranu k Tančícímu domu. Tam už nás čekalo jen metro a cesta domů.

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-29

Výlet jsme si všichni moc užili, ale protáhl se až do pozdějších odpoledních hodin. Příště bych ale nevyrazila v takovém vedru. Překvapivě v Prokopském údolí není tolik stínu, jak by se mohlo zdát.

Každopádně takový výlet stoprocentně doporučuji a pokud se nechceš stavovat v restauraci, stačí si zabalit špekáčky. Na grilovacím místě si ho můžeš upéct nad ohněm. Většinou tam už buřty někdo opéká, tak se můžeš přidat aniž bys musela zakládat oheň.

Grilovací místo s dětským hřištěm:

rodinny-vylet-prokopskym-udolim-14

S láskou Andrea Š.

Rodinný výlet do Prokopského údolí

Líbil se ti článek? Poděl se o něj s přáteli.