Navštívila jsem Mezinárodní školku Tommyclub

tommyclub-26

Jako každý rodič chci pro svého Gábiho to nejlepší. Za jeho osmiměsíční život jsme toho spolu spoustu vybojovali. Ať už jde o počáteční problém s kojením, nesnesitelné prdíky nebo o atopický ekzém způsobený očkováním a to nemluvím o těhotenství. Každopádně je pro mne vším a věřím, že s tvým prckem to máš stejně jako já.

Proto už teď rozmýšlím jakým směrem ho chci vést, aby byl v životě co nejúspěšnější a také šťastný. Což úzce souvisí s budoucím výběrem školky. V dnešní době je velmi těžké narazit na školku, která by byla pro děti i jiným přínosem než jen „bankou“ na kamarády. Já osobně jsem umělecky založená a kreativní člověk, takže i podobné smýšlení očekávám od školky.

tommyclub-27

Kolem nás je školek habaděj, ale žádná nenabízí tak pestrý program, se kterým bych se ztotožňovala. S Gábim potkáváme v parku skupinky dětí s učitelkami, na kterých je vidět očividné otrávení. Takhle to nechci a myslím, že ty také ne. Naštěstí žijeme v moderní době, kde existují i jiné možnosti a těmi jsou soukromé školky.

Proč bych volila soukromou školku? Na to mám jednoduchou odpověď. Lidé, kteří si takovou školku založí jsou pro tuto práci nadšení. Chtějí opravdu s dětmi pracovat a rozvíjet jejich osobnost. Snaží se co nejlépe, aby byl každý den ve školce pro dítě jedinečný.

Zrovna nedávno jsem čirou náhodou na jednu takovou školku narazila na sociálních sítích. Ráda bych ti představila Mezinárodní školku Tommyclub, která je víc než unikátní.

Zleva Tom a Luky:

tommyclub-8

Nevím, jestli si pamatuješ na svou školku, ale já ano a byla to pro mne zmenšená kopie základní školy. To ale u Tommyclubu nečekej, protože školka je umístěna v rodinném domě. Děti tu tak mají dostatek prostoru a zároveň jde i o přirozené „domácí“ prostředí.

Měla jsem veliké štěstí, jelikož majitelé jsou opravdu sympatičtí a nadšení pro věc. Proto jistě není žádné překvapení, že jsem se do školky zajela podívat a to i s Gabrielem.

Jeden z majitelů mne vřele přivítal a pomohl mi s kočárkem do domu. Gábi se jen udiveně rozhlížel, umím si představit na co asi myslel :-). Vyndala jsem ho z kočárku a pokračovali jsme na první poschodí, kde mne na konci chodby čekal i druhý majitel.

Barevná chodba je příjemným uvítáním:

tommyclub-6

Musím říct, že prostředí školky je velmi milé a pro děti jak stvořené. Předměty a nejen ty tu hrají všemi barvami. Mají tu didaktické dečky s různými typy zapínání (jemná motorika) nebo kryty na topení, kde mohou děti kopírovat tvar obrázků jako je sluníčko, šnek atd… (hrubá motorika).

Tom ukazuje kreativní kryty na topení:

tommyclub

To už se mi ale majitelé představili jako Tom a Luky, kteří jsou pro děti parťáky a zároveň průvodci světem ve všech jeho barvách. Nejen v těch pestrých, ale i tmavších, protože i ty patří k životu. Vše se děti dozvídají přirozeně, sami se ptají (zvědavost je jejich přirozená vlastnost).

Zároveň mezi dětmi a majitely školky panuje přátelská atmosféra.„Děti nám říkají -strejdo-. Učitele si ještě užijí až až od základní školy po vysokou. My jim chceme zachovat dětství a to, že si ho můžou užít.“ 

Děti ve školce nejsou ochuzeni o jejich přirozené dětství:

tommyclub-24

Velikou výhodu školky bych spatřovala právě v tom, že ji vedou dva muži. Dívají se na svět jinak než my ženy a možná právě proto mají u dětí přirozenou autoritu. Nemají takový ten „mateřský pud“, proto s dětmi pracují více pragmaticky.

Vysvětlili mi to na příkladě: „Když dítěti řeknete, že teď tady půjdeme pomalu a on půjde rychle a spadne. No tak to vyzkoušel, takový je život.“ Popisuje Tom a pokračuje:„Samozřejmě nejdřív zkontrolujeme, jestli je v pořádku. Pofoukáme, vysvětlíme a jde se dál.“  Oba zastávají myšlenku, že „Na každou otázku je potřeba dostat odpověď.“

Tom a Luky jsou dětem parťáky:

tommyclub-21

Pokud jsi už teď ze školky Tommyclub nadšená, ještě vydrž, je toho mnohem víc. Jako základní kámen školky se dá považovat její mezinárodnost. Děti se tak už od útlého věku potkávají s angličtinou a nejen to. Učí se rozličnosti života, kdy se seznamují s různou národnostní paletou a tím jsou dokonale připraveni na život v dnešní době.

Znalost angličtiny je pro jednadvacáté století předpoklad k pracovnímu úspěchu. Nevím jak ty, ale my se jí ve škole začali učit až ve čtvrté třídě a tak trochu jsem s ní celý život „bojovala“. Dnes mají děti možnost navštěvovat školku jako je Tommyclub a celou angličtinu do sebe přirozeně nasát jako do „houby“.

„Máme tu příklad, kdy byl tatínek na dovolené překvapený z dcery, která se nestyděla a sama promluvila anglicky.“ Říkají Tom a Luky. Už je to pro ni přirozená věc, jelikož se ve školce 90% dne mluví anglicky. Ale i pro cizince toto může být výhoda. „Rodiče z ciziny, kteří se přestěhují do České republiky k nám přihlašují své děti, aby si osvojili český jazyk.“ Poučil mne Tom.

Na úsměvech dětí je vidět jejich spokojenost se školkou:

tommyclub-25

V neposlední řadě se mi jako mámě líbí Tomyho a Lukyho přístup ke školce a dětem. Tvoří jí tak, jak to sami cítí. Nebojí se využívat všech zdrojů okolo sebe. Ať už jde o jejich známé, kteří působí ve stejném oboru, odborné knihy nebo přilehlý Lesopark. A když mluvím o tom, že se nebojí ničeho, tak opravdu ničeho.

Když například budovali pískoviště, dovezli si sami materiál a vlastnoručně ho celý postavili. Nestačilo jim však obvyklé pískoviště o rozměrech 1 krát 1 metr. Rovnou postavili 3 krát 3 metry. „A když to nebude stačit, tak ho v budoucnu zvětšíme.“ Prohlásili na konci. Takový je jejich přístup a to se mi na nich líbí.

S Gábim jsme také Lesopark navštívili:

tommyclub-19

To samo už napovídá, že je školka pro děti velice kreativním místem a to doslova. „Na stůl se dá různý materiál a děti si sami řeknou, co si chtějí vyrobit.“ Vypráví Luky a přidává: „Není to tak, že bychom jim řekli. Tak a teď se bude vyrábět to a to a přesně tak to bude.“ Tento přístup je v dnešních školkách velice unikátní. Jak už jsem zmiňovala výše, jsem velice kreativní člověk , a proto se s tímto stylem výuky na sto procent ztotožňuji.

Tom i Luky se dětem věnují ve všech oblastech:

tommyclub-22

Aby to vše nestačilo, vedou děti ke zdraví a lásce k přírodě. Jsou členy „Skutečně zdravá škola“ a nedaleký Lesopark jim připravuje plodnou půdu pro aktivity na téma „příroda“. Děti vědí odkud se bere ovoce, které mají k svačině, jak se třídí odpad a proč, atd. Vše se děti učí ve správné roční období: „Chutím ovoce děti neučíme v zimě, ale v létě, protože by je to pak mohlo mást.“ Vysvětlují Tom a Luky.

Přilehlý Lesopark je další benefit školky Tommyclub:

tommyclub-23

Školka Tommyclub je ale také unikátní svým učebním systémem. Tom a Luky si z různých směrů (jako je například Montessori a Dantonský způsob výuky. atd…) vybrali to „nejlepší“ a to ve své školce praktikují. Nejvíce však věří na svůj „selský rozum“, který je jejich velkým rádcem.

V neposlední řadě zdůrazňují, že „Pro dítě je důležité, aby po školce pokračovalo na základní školu ve stejném režimu.“ (Montessori, Waldorf,…) a „Je dobré, aby domácí výchova i školka byly ve vzájemné symbióze výuky.“  Jelikož Tommyclub směry kombinuje, mají děti velmi hladký přestup na „obvyklou“ základní školu jakou ji známe.

Přes léto se tu konají unikátní týdenní programy. Začalo se s „Námořníky“ a tento týden probíhalo „Princezny a džentlmeni“. Děti se tu seznamují se vším, co dané téma představuje, vyrobí si autentické předměty a naučí se nová anglická slovíčka. Například princezny měly svou vlastní šatnu se šatičkami a džentlmeni o svůj koutek také nepřišli. Výhodou těchto týdenních akcí je, že můžeš své dítě přihlásit na dané téma a nadále školku nemusí navštěvovat.

Unikátní předměty si nevyrábí jen děti, ale i Tom a Luky:

tommyclub-16

Určitě souhlasíš, že školka Tommyclub patří mezi výjimečné školky a stojí za to, aby ji tvé dítě navštěvovalo. Za nedlouho se ti také naskytne jedinečná příležitost školku navštívit.

8.8.2018 školka Tommyclub za podpory Generali pořádá velikou párty pro rodiče s dětmi. Bude tu chlupatý maskot Lva, pro děti diplomy a všelijaké aktivity. Neboj se, pro rodiče také program bude. Rozhodně to bude hezky strávené odpoledne a Tom i Luky tě na tuto akci srdečně zvou. Je to veřejná akce pro všechny a vstup je zdarma.

Na návštěvě ve školce s Gábim na zádech v nosítku:

tommyclub-20

Tom a Luky byli tak ochotní, že mi pro vás všechny pomohli připravit zajímavý rozhovor, ve kterém se dozvíš ještě více informací. Teď si jen stačí uvařit kafčo, pohodlně se usadit do křesla a můžeš pokračovat na rozhovor :-).

Není obvyklé, že by školku založil muž, natož pak dva. Jak jste k tomuto nápadu vůbec dospěli?

To máte pravdu. Mužský element je v dnešní době nedostatkovým zbožím a to jak v rámci školství obecně (platí celosvětově), tak bohužel také v rámci domácností (z nejrůznějších důvodů). Tuto problematiku si uvědomujeme a tento fakt je jedním z benefitů pro děti, ale ve výsledku také pro rodiče.

S Lukášem jsme přátelé delší dobu. Oba jsme se chtěli profesně posunout zase o krok výše a přemýšleli jsme, co máme společného. Lukáš má praktické zkušenosti s dětmi, já zase ty teoretické. Školka je vlastně průsečíkem všech oblastí, které nás společně baví – jako je práce s dětmi, kreativita, angličtina a také fakt, že děláte práci, která má smysl pro budoucnost.

Jste mezinárodní dvojjazyčná školka, přesněji anglicko-česká. Co to pro děti znamená v praxi?

Znamená to to, že s dětmi pracujeme z velké části pouze v angličtině. Říkáme doslova, „Pojď se skamarádit s angličtinou.“, užijeme si plno zábavy. U dětí naplňujeme komunikační cíl a základní slovní zásobu. Výsledkem je tedy to, že ty oblasti, které by dítě mělo umět při nástupu do první třídy, zvládá také v angličtině. Takže barvy, čísla, předměty okolo nás, pozdravy, symboly, části těla, ovoce, zelenina atd. Děti jsou jako „houba“, která do sebe nasává všechny informace naprosto přirozeně. To my dospělí můžeme už jen závidět.

Dítě, které si osvojí angličtinu v rámci předškolní výchovy, má o to jednodušší přechod k dalšímu stupni vzdělávání a angličtina pro něj není v první třídě překvapivou a novou záležitostí.

Na nábytku najdeš nálepku s jeho anglickým názvem jako třeba tady na stole – table:

tommyclub-11

Rozumím tomu dobře, že k Vám do školky docházejí děti různých národností? Jak tento fakt působí na děti?

Ano, přesně tak. Například minulý týden nás oslovila maminka z Polska, která je v Praze s manželem z důvodu pracovních povinností a hledají pro své dcery školku.

Myslím si, že to děti zvládají velmi dobře. Dětem představujeme svět ve všech barvách a různorodost národností a kultur je jedna z nich. Čím dříve se bude dítě potýkat se všemi pestrostmi světa, tím méně ho něco zaskočí a překvapí. Současná doba je o tom, že se musíme potýkat s neustálými změnami a umět se přizpůsobovat. Samozřejmě vše je otázkou určitých pravidel, které se musí respektovat, a vývoje.

Na Vašich webových stránkách se zmiňujete o inspiraci v Montessori programu. Můžete mi o tom povědět trošku víc?

Na naší školce pracujeme přes dva roky a velmi pečlivě jsme zvažovali, jakým směrem chceme děti vést. Prošli jsme různými typy školek. Osobně si myslíme, že není dobré vést děti pouze jedním směrem. Ze všech směrů, které jsou dostupné (ať už se to týká Montessori konceptu, popřípadě jiného) jsme si vybrali to „nejlepší“. Klademe důraz na to, aby děti vycházeli sami se sebou, s ostatními a to při zachování své vlastní osobnosti. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti (prvky Montessori) a zároveň mnohem intenzivně ke vztahu k přírodě jako hodnotě, která je důležitá pro nás a budoucí generace. Což je zase blízké Daltonskému vzorci vzdělávání.

Jsme také přesvědčeni, že mnohem důležitější prvek, než nějaký konkrétní směr, je selský rozum, který je zapotřebí při výchově používat, také lidskost a pravidla/řád. Děti u nás vědí, co si mohou a nemohou dovolit. Což jim opět pomáhá pro plynulý přechod do dalšího stupně vzdělávání (první třídy).

Děti milují hru na obchod:

tommyclub-14

Přes léto pořádáte tématické týdny. Odstartovali jste to „Piráty“ a právě dnes začal týden „Princezny a džentlmeni“. Jak takové týdny probíhají?

Na léto jsme si připravili pestrý program. Každý týden je jinak tématicky naladěný. Léto jsme odstartovali jako námořníci, což ale s piráty velmi úzce souvisí (smích). Doslova jsme vypluli na moře zážitků. Každé téma s sebou nese určité aktivity, které si děti nevědomě učí nebo lépe osvojují. Včetně vědomostí, které s daným tématem souvisí. Například v rámci týdne „námořníci“ jsem se naučili, že modrá barva se řekne v angličtině „blue“, naučili jsme se práci s mapou, orientaci v lese, rozvíjeli jsme si hrubou motoriku (chůze po laně), atd. V rámci princezen a džentlmenů je týden pohádkově naladěný. Takže si říkáme vlastnosti různých pohádkových bytostí, rozvíjíme fantazii, poznáváme, co je dobré a naopak zlé, vyrábíme pohádkové předměty,…

Může rodič své dítě přihlásit jen na určitý týden, aniž by školku nadále navštěvovalo?

To je dobrá otázka. Ano, můžete. Léto je v naší školce určeno široké veřejnosti bez podmínky dalších návštěv. Je ale pravdou, že dětem se od nás následně moc nechce a už máme několik situací, kdy se z návštěv v rámci léta stane pravidelná docházka od září. Ale to je vše samozřejmě na společné domluvě s rodiči.

Probíhá něco podobného i přes školní rok?

Ano, ale nikoli na tématické týdny. Náš koncept metodiky je mimo jiné postaven na tvořivosti, kreativitě takže se děti v průběhu školního roku setkají s celou řadou různých témat. Témata jsou ale naladěna tak, aby souvisely s ročním obdobím, které aktuálně probíhá. Už jsme se setkali, že děti ve školce poznávaly chutě ovoce, které je typické pro letní období, v zimě.

Podle všeho jste velice kreativní. Tím se odlišujete od běžné školky, která dětem jen kopíruje obrázky. Můžete uvést pár příkladů činností, které s dětmi vytváříte?

Tak děkujeme za hezký kompliment. My jsme si doposud mysleli, že kreativita je elementární vlastnost každé školky… Ono to bude asi z části tím, že my dva jsme takoví velcí děti (smích) a umíme se dobře vžít do dětského světa.

I my se necháváme inspirovat. Jsme v kontaktu s přáteli, kteří působí ve stejném oboru a konzultujeme společně různé možnosti, aktivity, co jim funguje a mohli bychom také vyzkoušet… Používáme krásné pracovní knížky/sešity, kde je zase celá řada aktivit. Nasloucháme potřebám dětí, co mají rády, co je baví (například nejčastěji tancujeme). Kombinace hudby a tance je pro děti nejoblíbenější aktivita (pro rodiče výhoda, hezky to utahá), takže často děláme tanyny tanyny… Kreslíme si, tvoříme, lepíme, využíváme materiály, které nacházíme v lese + necháváme dětem volnost, aby vytvořily, co si sami přejí (to myslím, že v moha školkách chybí).

Vychytaná sovička, která je zároveň stojan na předměty k tvoření:

tommyclub-2

Vedete děti k lásce k přírodě. Podporujete tuto „lásku“ nějakými speciálními aktivitami?

Ano, u dětí podporujeme vztah k přírodě. Jsme součástí organizace „Skutečně zdravá škola“ a postupně plníme program pro získání ocenění. Děti tedy u nás vědí, co je to recyklace (proč je recyklace důležitá), šetříme s dostupnými zdroji (to, že teče z vodovodu pitná voda není samozřejmost pro každého), chováme se ekologicky a chráníme přírodu a vše živé.

K tomu nám slouží ta nejlepší „pracovní pomůcka“ jakou si jen můžete přát a to je sousední lesopark. Využíváme také naši zahradu. Letos to už nestihneme, ale další sezónu se děti mohou těšit na sázení rajčat, vlastních bylinek a kytiček, o které se budou pravidelně starat. Stejně jako se musíme starat o přírodu. Poznáváme zvířátka, vše zelené, vysvětlujeme si přínosy přírody, ale i nástrahy, které nás tam mohou potkat… Čekají nás návštěvy zoo, botanické zahrady, farem, výstav, farmářských trhů… Bože, toho je (smích).

Učíte děti pravidlům. Stává se, že Vám nějaké dítě nechce spolupracovat? Jak takovou situaci řešíte?

Ano, stává a je to naprosto přirozená záležitost. Všichni podléháme tomu, jak jsme se vyspali, počasí, náladám, událostem okolo nás atd. To samé mají také děti. Záleží hodně na tom, zda pracujete se skupinou nebo jednotlivcem. Práce se skupinou je mnohem jednodušší, protože dav strhne k aktivitě i to dítě, kterému se zrovna moc nechce. U jednotlivce je to náročnější. Do aktivity nenutíme, nahradíme ji jinou, často podobnou a domluvíme se, že ji uděláme později. Postupem času poznáte, co na dítě platí a dle toho postupujete. Navíc cca od tří let se z dítěte stává už parťák a s tím se dá dobře pracovat.

Díky tomu, že jsme muži, díváme se na práci s dětmi pragmaticky. Děti z velké části pravidla dodržují a následně respektují, když jim vysvětlíme smysl daného pravidla.

Osobnostní vývoj dítěte se formuje již od mladšího dětství. Jak zajišťujete, aby tento vývoj probíhal tak, jak má?

Na to dohlíží dvě oblasti – odborná a laická. Řídíme se doporučeními Ministerstvem školství, tedy RVP. Využíváme odbornou literaturu, která nám také pomáhá a rady kolegů z jiných školek, se kterými jsme v kontaktu. Tou druhou oblastí je selský rozum, cit a spolupráce s rodiči. Pokud je tato symbióza celistvá, je to ideál, který vyústí v to, že se dítě rozvíjí správně.

Podle potřeb máte k dispozici např.: fyzioterapeuta, dětského psychologa, logopeda aj. To se jen tak ve školce nevidí. Můžete mi Vaší spolupráci s nimi nějak přiblížit?

To bude asi jedna z výhod soukromé školky. Ale ano, snažíme se dítěti a rodiči zajistit komplexní péči. Navázali jsme spolupráci Fyzioterapeutickým centrem Motus, takže děti jsou v rámci této oblasti pod kontrolou. Od září máme v plánu zajistit intenzivnější péči ze strany dětského psychologa a logopeda. Využíváme kontakty z řad našich přátel, kteří působí ve stejném oboru, nebo dokážeme případně specialisty doporučit. Myslím si, že tohle je jedna z potřeb, kterou rodiče od školky očekávají, ale ve většině případů se jim nedostává.

Děti mají na poličce vždy připravené něco k pití. Většinou vodu s citronem nebo s ovocem, žádné sirupy:

tommyclub-13

Mimo jiné dbáte i na čistotu a zdraví dítěte, to je velice pozitivní. Jakým způsobem tento fakt uvádíte do praxe?

Ano, děti u nás vědí, že hygiena je zásadní cesta ke zdraví. Všechny aktivity, které jsou s touto oblastí spojeny jsou součástí denního režimu. Myslím si, že to jsou běžné činnosti, které všichni známe – umýváme si ruce po toaletě, před jídlem, když se vrátíme z procházky, nestrkáme si prsty do pusy. Když si kýchneme, jsme ohleduplní a dáváme si ruku před pusu. Poznáváme své tělo, jsme aktivní v pohybu, vysvětlujeme nemoci, škodlivé látky. Jsme součástí programu Skutečně zdravé školy, takže dětem vysvětlujeme také návyky zdravého stravování, aktivního pohybu ale i odpočinku. Chodíme ven za každého počasí (pokud venku zrovna nepadají trakaře, smích) a díky tomu posilujeme přirozeně jejich obranyschopnost před nemocemi. A plno věcí jsem ještě zapomněl zmínit…

Máte spousty partnerů, kteří Vaší školku podporují. Shodou okolností se blíží akce „Párty pro děti“ s Generali. Můžete mi o této akci říct něco více?

Ano, máme mezi partnery zvučná jména firem na trhu a jsme za to neskutečně rádi. Za jakoukoli podporu jsme moc vděční a vážíme si faktu, že společnostem záleží na úspěšném rozvoji dětí a v tomto směru nás podporují. Jedním z našich hlavních partnerů je Generaili, kde v magický datum 8.8.2018 pořádáme společné letní párty pro děti. Budeme mít k dispozici maskota Lva, spousty balónků, veselou hudbu, hry pro nejmenší, ale i dospěláky… Myslím si, že se bude na co těšit. Akce je zdarma a je určena široké veřejnosti, takže může přijít s dětmi kdokoli. Dokonce nás navštíví naše přítelkyně Katka, která je majitelkou dvou mateřských školek v Londýně. Pro děti si připravila aktivitu. Takže obecně je na co se těšit. Tímto bychom všechny děti s rodiči rádi pozvali. Těšíme se na vás.

Jako málokterá školka nabízíte firmám další benefit pro zaměstnance tzv.: „firemní školku“. Kdo přišel s tímto nápadem a jak taková spolupráce probíhá?

Mám pocit, že nás to napadlo zároveň. Přemýšleli jsme, jak „hodně“ chceme být dostupní veřejnosti. A tohle nám přišla jako zajímavá myšlenka, zejména v období, kdy je velmi nízká nezaměstnanost a firmy hledají další možné zajímavé benefity, které pomohou získat kvalitní zaměstnance k dlouhodobé spolupráci. Naše školka dokáže působit jak školka „partnerská“, tak „firemní“. Partnerská školka je jednodušší forma spolupráce jako v případě firemní školky, kdy podmínky jsou velice obdobné. Jen není propůjčeno jméno firmy.

Společnost nabízí pro pracující benefit ve formě školky, kde standardně rodič (záleží na domluvených podmínkách a rozsahu spolupráce) dostává při prokázání výhodnější cenové podmínky školkovného. Popřípadě je možné, že část školkovného hradí za zaměstnance zaměstnavatel, nebo si zaměstnanec může uplatnit tuto výhodu skrze benefitní systém.

Tom i Luky vás všechny srdečně zvou do jejich školky Tommyclub:

tommyclub-10

Existuje ještě nějaká zajímavá informace, o kterou byste se chtěli podělit? 

No jéééjej. Díky tomu, že školka je naší srdcovou záležitostí, tak je to téma, o kterém bychom dokázali povídat hodiny a hodiny. Ale možná obecně zmíníme, že jsou všichni srdečně vítáni. Nemáme klapky na očích. Přijďte se k nám podívat, věříme, že budete příjemně překvapeni. Opravdu se na vás moc těšíme!

Tímto bych ti chtěla i já tuto školku doporučit, protože věřím, že pro správný vývoj dítěte je zapotřebí právě tolika možností, které nabízí program Mezinárodní školky Tommyclub. Navíc na Tomovi i Lukym je vidět jejich nadšení pro děti a práci s nimi. Takovým lidem se své dítě svěřit nebojím :-). 

S láskou Andrea Š.

Navštívila jsem Mezinárodní školku Tommyclub

Líbil se ti článek? Poděl se o něj s přáteli.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial